Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2015 08:08 - За тъжните поети
Автор: valben Категория: Поезия   
Прочетен: 4353 Коментари: 10 Гласове:
32

Последна промяна: 07.12.2015 19:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ЗА ТЪЖНИТЕ ПОЕТИ
Какво ли се случва с онези поети,
които са тъжни и все неразбрани?
Които все чакат в сърцето да светне
и лутат се вечно из думи и драми?

Защо ли съзират все мрачното слово?
И там ли откриват утеха - не зная!
Но знам, че щом съмне отново
безумно побягват, преследвайки края.

Да бъдат разбрани е напълно излишно.
Затова престорете се, че всичко е ясно,
а те ще повярват и безутешно
ще ви обичат макар и безсловно...




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aip55 - Поетът
05.12.2015 11:29
е човек мечтател, излагащ истина на мисли в редовете си!
цитирай
2. bliz - Тъгата ...
05.12.2015 12:07
"а те ще повярват и безутешно
ще ви обичат макар и безсловно..."

Да обичаш безутешно - мислиш, че е тъжно, ранимо? Не, щастие е да умееш ДА ОБИЧАШ БЕЗУТЕШНО, само така имаш онази екстремалност, от която имаш нужда, която ранява, но и ражда онзи гейзер от горещи, пълнострунни и пълноцветни чувства, които акумулират стихове, толкова неочаквани, че имаш чувството, че тичаш след тях, да ги догониш, като че ли творени от друг...

Няма как - такава е съдбата на поета - трябва да боли.

От мои наблюдения, имам едно общо мнение и мисля, че в живота словото на поета в личен план играе голяма роля - то може да накара някой да се влюби в поета, но словото му - когато е оттегчен, е също една бариера , човека се скрива зад поета и често казва нещата с един ребус-стих, който другите трябва да решат, не казва нещата директно.

Има много причини да е тъжен един поет. Достатъчно ли е почитател да те цитира възхитен - не, това е бледо и безлично. Поета се нуждае от истински, творчески диалог, когато неговия стих, прокара пръсти по нечия душа и тя роди стих- отговор, достоен да спре дъха на поета. Ето, товА е според мен щастливия поет.

Хубав ден!
цитирай
3. donchevav - Да, и аз така съм забелязала - авт...
05.12.2015 18:42
Да, и аз така съм забелязала - авторите обикновено се дразнят, когато умуваш върху тяхното творение, колебаеш се, изказваш свое мнение, различно от тяхното, или им задаваш въпроси. Важното е да се направиш, че от пръв прочит всичко е ясно:) Защо ли е така?... А и друго - във всички епохи, във всички изкуства творците, истинските творци, са изпълнени с някаква екзистенциална тъга, вечно депресирани и нещастни. Има някаква закономерност - сигурна съм. И аз, без някога преди да съм написала и стих дори, влязох в блога, обляна в сълзи - и римите бликнаха- в началото публикувах всеки ден, че и по два пъти на ден. А сега - ухилена до уши по други причини – дори не помислям да стихоплетствам насила.
Много интересна тема си подхванал, Вал! И много хубаво ти се е получило! Стиховете много ми харесаха! Поздрави!
цитирай
4. valben - Аз имам малко по-различно разбиране, приятелю!
05.12.2015 21:01
aip55 написа:
е човек мечтател, излагащ истина на мисли в редовете си!


Според мен поетът е човек с объркани мисли. И когато тези мисли и мечтания внезапно по странни причини се подредят, се появява нещо стойностно. А то в повечето случаи остава неразбрано.
Защо ли се сетих за Виктор?
цитирай
5. danig - ...
05.12.2015 23:06
Прекрасно е.
цитирай
6. valben - Привет, Блиц!
06.12.2015 14:16
bliz написа:
"а те ще повярват и безутешно
ще ви обичат макар и безсловно..."

Да обичаш безутешно - мислиш, че е тъжно, ранимо? Не, щастие е да умееш ДА ОБИЧАШ БЕЗУТЕШНО, само така имаш онази екстремалност, от която имаш нужда, която ранява, но и ражда онзи гейзер от горещи, пълнострунни и пълноцветни чувства, които акумулират стихове, толкова неочаквани, че имаш чувството, че тичаш след тях, да ги догониш, като че ли творени от друг...

Няма как - такава е съдбата на поета - трябва да боли.

От мои наблюдения, имам едно общо мнение и мисля, че в живота словото на поета в личен план играе голяма роля - то може да накара някой да се влюби в поета, но словото му - когато е оттегчен, е също една бариера , човека се скрива зад поета и често казва нещата с един ребус-стих, който другите трябва да решат, не казва нещата директно.

Има много причини да е тъжен един поет. Достатъчно ли е почитател да те цитира възхитен - не, това е бледо и безлично. Поета се нуждае от истински, творчески диалог, когато неговия стих, прокара пръсти по нечия душа и тя роди стих- отговор, достоен да спре дъха на поета. Ето, товА е според мен щастливия поет.

Хубав ден!


И този път си опитала да анализираш трезво и доста пространствено. И си успяла достатъчно в своите преценки. Да, наистина е така. Тъгата и болката разбира се, че акумулират стихове. Но стихове могат да бъдат акумулирани и създадени и при много истинска обич, отдаване и разбиране. И това се случва понякога непрестанно. Много ми хареса и тази твоя дума - РЕБУС-СТИХ. Често се опитвам да го направя и понякога успявам. А дали този ребус е решен, това е вече друга приказка, както обичам да казвам. А СТИХ-ОТГОВОР, спиращ дъха на поета? Е, и това се е случвало и, повярвай ми, това е нещо велико! Засега - толкова. Благодаря ти за този коментар!
Поздрави от Вал!
цитирай
7. valben - Здравей, Вени!
06.12.2015 14:24
donchevav написа:
Да, и аз така съм забелязала - авторите обикновено се дразнят, когато умуваш върху тяхното творение, колебаеш се, изказваш свое мнение, различно от тяхното, или им задаваш въпроси. Важното е да се направиш, че от пръв прочит всичко е ясно:) Защо ли е така?... А и друго - във всички епохи, във всички изкуства творците, истинските творци, са изпълнени с някаква екзистенциална тъга, вечно депресирани и нещастни. Има някаква закономерност - сигурна съм. И аз, без някога преди да съм написала и стих дори, влязох в блога, обляна в сълзи - и римите бликнаха- в началото публикувах всеки ден, че и по два пъти на ден. А сега - ухилена до уши по други причини – дори не помислям да стихоплетствам насила.
Много интересна тема си подхванал, Вал! И много хубаво ти се е получило! Стиховете много ми харесаха! Поздрави!


Много ме зарадва твоето "ухилване до уши". Точно така трябва. Да не ти пука за нищо на това място. То е пълно с всичко, ако добре ме разбираш. И стихоплетствай не на сила, разбира се. Шом ти прави удоволствие, прави го. Все пак животът е прекрасен!
Поздрави от Вал!
цитирай
8. valben - Благодаря!
06.12.2015 14:27
danig написа:
Прекрасно е.


Благодаря за посещението, за прочита и за оценката. Винаги си желана на това място. Надявам се да ти харесва.
Поздрави от Вал
цитирай
9. pvdaskalov - * ! *
07.12.2015 17:42
Според мен, поетът е като камбанa - тq биe при пожар и тревога, в празничните дни, за мъртвило и погребение на някой мирянин.
Не познавам вечно сърдит или тъжен поет, но дори да има такъв/такива, ще го/ги четат хора, на които не им е весело.
Времената са тежки и не тъжните творби, а тъкмо оптимистичните звучат изкуствено, преднамерено.
От стила на поета можеш да разбереш дали е млад и самонадеян или по-възрастен, улегнал и знае как да си мери приказките. Следователно, ако знаеш кой стил ти допада - ще четеш него.
Ако поетът се подчини на пазарните условия, той просто ще загуби от своето обаяние.
Аз напълно споделям написаното в Уикипедия за поетите:
"Поетите имат висок културен и литературен статус, тъй като се смята, че са надарени с изключителен талант, висок вкус и поетическа дарба."
След тези предварителни уговорки мисля, че да се коментира кой поет е тъжен или весел е излишно. Още повече да се предполага кой как го възприема. Отношението "Поет-читател" е тайнство, което не трябва да се профанизира.
С най-добри чувства, Вальо!
П и е р
цитирай
10. valben - Така е, приятелю!
07.12.2015 21:01
pvdaskalov написа:
Според мен, поетът е като камбанa - тq биe при пожар и тревога, в празничните дни, за мъртвило и погребение на някой мирянин.
Не познавам вечно сърдит или тъжен поет, но дори да има такъв/такива, ще го/ги четат хора, на които не им е весело.
Времената са тежки и не тъжните творби, а тъкмо оптимистичните звучат изкуствено, преднамерено.
От стила на поета можеш да разбереш дали е млад и самонадеян или по-възрастен, улегнал и знае как да си мери приказките. Следователно, ако знаеш кой стил ти допада - ще четеш него.
Ако поетът се подчини на пазарните условия, той просто ще загуби от своето обаяние.
Аз напълно споделям написаното в Уикипедия за поетите:
"Поетите имат висок културен и литературен статус, тъй като се смята, че са надарени с изключителен талант, висок вкус и поетическа дарба."
След тези предварителни уговорки мисля, че да се коментира кой поет е тъжен или весел е излишно. Още повече да се предполага кой как го възприема. Отношението "Поет-читател" е тайнство, което не трябва да се профанизира.
С най-добри чувства, Вальо!
П и е р


Правдиви са твоите думи. Поети има всякакви. И разбрани и неразбрани. Има прокълнати поети, има и сърдити млади хора. Ще се съгласиш, че често се срещат тъжни поети, нали? Абсолютно си прав, че не е необходимо да се коментират поетите, коментират се техните писания. Така е - всеки си избира какво да чете и какво да разбира, какво да харесва и защо го харесва. Умни думи, точни думи има в твоя коментар, за което ти благодаря.
Твой приятел Вальо!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3508871
Постинги: 729
Коментари: 12306
Гласове: 106351
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031