Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.10.2015 00:31 - И въпреки всичко аз съм тук
Автор: valben Категория: Поезия   
Прочетен: 3759 Коментари: 10 Гласове:
38

Последна промяна: 24.10.2015 01:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
И ВЪПРЕКИ ВСИЧКО АЗ СЪМ ТУК
Колко дълго описвах звезди -
изгряващи,
          палави,
                дори непознати.
Как се опитвах да ги докосна, уви,
изгарях,
          не вярвах,
                       обичах.
и все още помня спомени прашни.
После ангели срещах дори и на сън -
истински,
            падащи,
                    плачещи даже.
Все се опитвах да не гледам навън -
в тъмното,
            в грешното,
                      в нищото.
Там където никой истината
за верния път не ще да покаже.
Сега съм спокоен, не пиша дори -
за щастие,
            за радости,
                       за минало време.
А светът е все още красив
и вярвам,Боже, как вярвам,
че ще бъда щастлив!


АЗ СЪМ ТУК !
Така е безкрайна морската шир,
така както и моята самота.
Тук не мога да избягам от себе си
и не мога да потъна в сладки сънища.
В този живот няма нови брегове
и вятърът ръфа остатъците от платната...

Аз се докоснах до твоите мечти
и не беше добър този миг.
Пясъкът изтече през моите пръсти
в този свят, който беше открит от двама.
Ние се опитахме да се срещнем,
все повече ускорявайки крачките си,
но когато се срещнахме, не се познахме.

Аз съм тук,
където стене светлина и покой.
Аз отново съм тук!
Аз чувам твоето име...
От вечността долита забравен глас,
за да може от нощните небеса
да падне студения огън.

Аз мислих, че времето ще изтрие
твоите следи и не улавях
в тълпата твоя поглед...
В чужди обятия търсех отговор
и не съзирах път назад.
Опитвах се да забравя всичко.
Започвах живота отново, но виждах,
колко е безкрайна морската шир.

Аз съм тук,
където стене светлина и покой.
Аз отново съм тук!
Аз чувам твоето име...
От вечността долита забравен глас,
за да може от нощните небеса
да падне студения огън.

Аз съм тук,
където стене светлина и покой.
Аз отново съм тук!
Аз чувам твоето име.
От вечността долита забравен глас,
за да може от нощните небеса
да падне студения огън.

Студеният огън!
        Студеният огън!
               Студеният огън!
                      Студеният огън!
                                         

                                          Кипелов
                                          Превод: valiata








Гласувай:
39



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bliz - Формата на стихотворението ти...
24.10.2015 01:14
Формата на стихотворението ти ми прилича на диаграма на пулсиращо сърце.

Живял си един истински човешки живот, с различни емоции - не е повод за тъга, а за мъдро сбогуване и разбиране, че всичко се движи , в посока , отдалечавайки се от нас.

"Все се опитвах да не гледам навън -
в тъмното,
в грешното,
в нищото. "

Пак ще го правиш, защото там е скрито може би твоето щастие...

Поздрави!

цитирай
2. donchevav - Добре дошъл, скъпи Вал! Чудесно ...
24.10.2015 09:46
Добре дошъл, скъпи Вал!
Чудесно стихотворение - изповед на една търсеща,
страдаща,
вярваща душа!
Човек не бива да губи светлината от погледа си, вярата в по-щастливото утре! Но трябва да има свободната воля и смелостта и да го заяви, и да го дочака:))))
Хубави почивни дни, скъпи Вал! Поздрав за тебе - отново с уникалния глас на В. Кипелов!
https://www/watch?v=QXDRPtufEbA
цитирай
3. silwiqna - Поздрав!
25.10.2015 09:34
Човек е там, където стремежа! :))
цитирай
4. pvdaskalov - * ! *
25.10.2015 17:40
Ох, Вальо! Чета и нищо не ми влиза в главата. Схващам, че това е изповед на поетична душа, но толкова съм уморен от правенето на една стълба към масивен таван, който ще приюти библиотеката ми, събирана цял живот, че установявам само външната прилика между творбите и моето железобетонно изделие.
Бъди жив и здрав, въпреки изброените резултати!
П и е р
ПС - Бях допуснал правописна грешка. Поправих я и моля за повторно одобрение.
цитирай
5. valben - Привет, Блиц!
26.10.2015 15:21
bliz написа:
Формата на стихотворението ти ми прилича на диаграма на пулсиращо сърце.

Живял си един истински човешки живот, с различни емоции - не е повод за тъга, а за мъдро сбогуване и разбиране, че всичко се движи , в посока , отдалечавайки се от нас.

"Все се опитвах да не гледам навън -
в тъмното,
в грешното,
в нищото. "

Пак ще го правиш, защото там е скрито може би твоето щастие...

Поздрави!



Интересно започващ този твой коментар. След като го прочетох си припомних картините на Николай Рьорих. Онези странни негови картини на назъбени планини. Те са прекрасни и недостъпни. Доказано е, че контурите на тези приказни назъбени върхове всъщност са си истински кардиограми на различни състояния на едно човешко сърце. Едва ли моите драсканици могат да се разглеждат като диаграма на пулсиращо сърце. Тази форма е една от любимите ми форми на писане. Често я употребявам, но рядко се замислям защо го правя по този начин. Ако наистина разгледам получилата се "диаграма" може би ще доловя някакъв ритъм на едно разбито сърце или пък обратно - на едно развълнувано сърце. Не знам, а и не ми се иска да узная. Затова и не се замислям. Все пак ти благодаря, че ме подтикна да размисля.
Поздрави от Вал!
цитирай
6. valben - Здравей, Вени!
26.10.2015 19:18
donchevav написа:
Добре дошъл, скъпи Вал!
Чудесно стихотворение - изповед на една търсеща,
страдаща,
вярваща душа!
Човек не бива да губи светлината от погледа си, вярата в по-щастливото утре! Но трябва да има свободната воля и смелостта и да го заяви, и да го дочака:))))
Хубави почивни дни, скъпи Вал! Поздрав за тебе - отново с уникалния глас на В. Кипелов!
https://www/watch?v=QXDRPtufEbA


Ето това в твоя коментар ми направи най-голямо впечатление. "Човек не бива да губи светлината от погледа си..." Всъщност човек се ражда в светлина. Трябва само да не я изгуби от погледа си. И когато стане Човек да благодари на тази Светлина.
Много се зарадвах на поздрава ти, обаче не успях да го чуя. Вероятно нещо се е скапало, но с каквото и да ме поздравиш на Кипелов, ще ми хареса!
Поздрави от Вал!
цитирай
7. valben - Точно така е, silwiqna!
26.10.2015 19:24
silwiqna написа:
Човек е там, където стремежа! :))


Човек тврябва да се стреми,но понякога е трудно. И както казва Козма Прутков - Никой не може да обхване необхватното! Шегувам се, разбира се. Ако човек вярва, ако човик обича и не се предава, ще го направи!
Вал те поздравява!
цитирай
8. valben - Ех, приятелю!
26.10.2015 21:54
pvdaskalov написа:
Ох, Вальо! Чета и нищо не ми влиза в главата. Схващам, че това е изповед на поетична душа, но толкова съм уморен от правенето на една стълба към масивен таван, който ще приюти библиотеката ми, събирана цял живот, че установявам само външната прилика между творбите и моето железобетонно изделие.
Бъди жив и здрав, въпреки изброените резултати!
П и е р
ПС - Бях допуснал правописна грешка. Поправих я и моля за повторно одобрение.


Правиш нещо уникално. Строиш стълба, стълба по която да пренесеш едно съкровище. Знания, събирани цял живот. Нека по тази стълба да има кой да се изкачва и да се дооксва до това, което ни прави хора.
Истинско уважение - имаш го от Вал!
цитирай
9. donchevav - Привет, Вал! Да, абсолютно си прав - ...
27.10.2015 11:39
Привет, Вал! Да, абсолютно си прав - родени сме в светлина - и трябва да я съхраним, да внимаваме да не я изгубим.
А за поздрава може би трябва първо да отидеш в YiuTube и там да нанесеш линка в адресната лента .... Или преди това да изпишеш адреса на канала:))) Съжалявам:)))))
Или опитай оттук, може би ще стане:
https://www.youtube/watch?v=zVt3B427PPU
При мене и двата линка се отварят.
Поздрави! Хубав ден!
цитирай
10. valben - Благодаря за поздрава, Вени!
27.10.2015 18:55
donchevav написа:
Привет, Вал! Да, абсолютно си прав - родени сме в светлина - и трябва да я съхраним, да внимаваме да не я изгубим.
А за поздрава може би трябва първо да отидеш в YiuTube и там да нанесеш линка в адресната лента .... Или преди това да изпишеш адреса на канала:))) Съжалявам:)))))
Или опитай оттук, може би ще стане:
https://www/watch?v=zVt3B427PPU
При мене и двата линка се отварят.
Поздрави! Хубав ден!


Благодаря за поздрава, Вени!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3507288
Постинги: 729
Коментари: 12306
Гласове: 106350
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031