Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2015 12:09 - Приказка за принц и огледало - 2
Автор: valben Категория: Изкуство   
Прочетен: 6616 Коментари: 11 Гласове:
27

Последна промяна: 07.03.2015 22:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


ПРИКАЗКА ЗА ПРИНЦ И ОГЛЕДАЛО - 2

Разбира се, аз не бях поканена. И защо ли да ме потърсят? Аз винаги правя бели и нещо по-лошо – аз винаги се влюбвам. А мога да помогна на горкия принц. Наричат ме зла и лоша. Никога не ме канят на големи празненства, на кръщенета, на сватби. Плашат с мен децата, но това е съвсем незаслужено. Ето сега, вижте я моята колежка. Извърши голямото зло с глупавото си огледало и сега злорадства. Тя е злата, не аз. Навлякла тази черна, впита в мършавото си тяло, рокля, с голямата цепка и се прави на опечалена. А много добре знае как да помогне. А аз да вървя по дяволите, така ли? Та аз вече бях при един дявол и за кой ли път се влюбих. Привлякоха ме неговите очи с петдесетина нюанси сиво, а той, мръсникът даже и договор приготвил. Договор, който трябвало да подпиша. Да, ама не! Едва се отървах. Голям дявол излезе, ей! И сега какво? Да помогна ли или да не помогна? Това е въпросът! Или направо да се върна към моите обичайни занимания? Да се правя на жаба и да карам разни закъсали принцове да ме целуват та да се превърна в красавица? Ама лошото е, че пак ще се влюбвам. Или пък да подхвърлям стъклени пантофки по балове и вечеринки и да карам горките принцове да се правят на обущари и да мерят пантофките на разни повлекани от цялото кралство?  Не, това вече не е за мен. Още помня онази глупост, която извърших спрямо едно прекрасно същество. Да дам крачета на една малка русалка само за да бъде със своя принц, а след това да си ги взема! Това няма да си го простя. А може би наистина съм лоша? Да, като че ли трябва да помогна. Колко му е да прошепна на ухото на опечаления крал какво трябва да се направи. Ето го там, отпуснал се е на трона и плаче. И както винаги пак е почти без дрехи. Добре, че в двореца не допуснаха деца. Няма опасност, някое дете да се провикне: „Вижте, вижте, та кралят е гол!”

 Има доста начини да се оправи положението. Но ми се струва, че само един ще свърши работа на сто процента. Как да се провери дали принцът е жив? Много просто, разбира се с целувка. Нека всички присъстващи принцеси се наредят покрай вцепенения принц и да го целунат. Ако се намери поне една от тях, която да го целуне истински, да пролее искрена сълза и да прошепне: „Обичам те, принце мой!”... Ето тогава ще стане. Ами ако не се намери такава принцеса?  Е, този свят не е населен само с принцеси...

Има и друг начин. И той е ефективен, но при него има едно условие. След като принцът се съвземе, той задължително трябва не да пита огледалото какъв е, а просто да го счупи на хиляди парченца  и повече да не търси помощта на онази фльорца с дългата черна рокля. Не му трябва на принца вълшебница, била тя добра или зла. Трябва му момиче, което истински да го обича. Трябва най-сетне да разбере, че животът не е постоянна проверка, а е единствено една истинска   любов. Та начинът е повече от прост. Трябва още малко да се почака, да се  помълчи, да се изчака докато действието на американските хапчета премине. Това все някога ще се случи и тогава всичко ще си дойде на мястото.

Да, ще го направя, че като гледам колко е премръзнал, нещастният крал може и да настине. Ще му прошепна първия начин и ще се замисля дали и аз да не се наредя на дългата опашка, която ще се образува пред принца.

А как ще го целуна и какво ще се случи? Е, това вече е друга приказка!

От "Преказките на Вал"





Гласувай:
27



1. ysmivka - По изключение часът на Val два пъти в събота.
07.03.2015 12:48
Ще прощаваш ама намирисва на сапунка от сорта - “историята се пише от победителите“.
цитирай
2. valben - :)
07.03.2015 12:56
ysmivka написа:
Ще прощаваш ама намирисва на сапунка от сорта - “историята се пише от победителите“.


Да, може би е така, но трябва да се провери!
цитирай
3. donchevav - Тази героиня е по-нерешителна и от ...
07.03.2015 13:26
Тази героиня е по-нерешителна и от принца... Как ще се справи с положението, щом и за нея май трябва едно огледалце, да й казва :"Трябва да се провери!"? :)))))
Чакам с нетъпение продължението! Поздрави, Вал!
цитирай
4. valben - Поздрави, Вени!
07.03.2015 19:07
donchevav написа:
Тази героиня е по-нерешителна и от принца... Как ще се справи с положението, щом и за нея май трябва едно огледалце, да й казва :"Трябва да се провери!"? :)))))
Чакам с нетъпение продължението! Поздрави, Вал!


Тази героиня никак не е нерешителна! От нея всичко може да се очаква.:)))
цитирай
5. anibel - !
08.03.2015 23:26
Тази ми хареса. Поздрави, Вал.
Радвам се за вдъхновението ти.
цитирай
6. valben - Привет!
09.03.2015 19:20
anibel написа:
Тази ми хареса. Поздрави, Вал.
Радвам се за вдъхновението ти.


Аз пък се радвам, че ти е харесало това мое писание! А вдъхновението си го има, благодаря и за него!
цитирай
7. pvdaskalov - * ! *
10.03.2015 09:27
Сънен ли съм още, не знам, Вальо, но не схващам коя е тази новата, непоканената. Появата на Краля също. В първата част имаше ли го? Моля те, поясни, че съм заинтригуван. Прищя ми се аз да съм на мястото на принца и да ме съживяват по този начин.
Поздрави!
П и е р
цитирай
8. valben - Леле, колко се радвам, приятелю!
10.03.2015 11:01
pvdaskalov написа:
Сънен ли съм още, не знам, Вальо, но не схващам коя е тази новата, непоканената. Появата на Краля също. В първата част имаше ли го? Моля те, поясни, че съм заинтригуван. Прищя ми се аз да съм на мястото на принца и да ме съживяват по този начин.
Поздрави!
П и е р


Радва ме, че ме посети, че прочете, а най-много се радвам, че ми постави някои въпроси. Вероятно някои случки, събития и щуротии в цялата приказка трябва да бъдат малко обяснени. Ще се опитам да го направя. Както вече си разбрал цялата приказка бъка от герои на други приказки. Има препратки не само към приказки, но и към много други жанрове. Много от случващите се събития са обърнати наопъки. Черното не е черно, а бялото никак не е бяло. Та ти ме питаш за втората магьосница. Цялото действие се води през нейния поглед. Това е магьосницата (орисницата) от приказката "Спящата красавица" - онази, която не е поканена на тържеството при раждането на красавицата. Тя е лошата, злата, тя проклина детето. Но дали е така в тази приказка? Тя също не е поканена. Но защо не е поканена? Е, нека всеки сам да си отговори. А дали магьосницата от първата част, онази която даде на принца огледалото и виаграта, е толкова добра или и тя е лоша... И по това може читателят да помисли.
цитирай
9. valben - Продължавам, Пиер!
10.03.2015 11:16
Питаш ме и за Краля. Той се появява във втората част и заема само няколко изречения. Повече не е необходимо. Великият Козма Прутков има един израз за някои от своите герои - "Турени тука заради вица." С краля е нещо подобно. И той е турен заради вица, т.е. да запълни там нещо, без мисъл и някаква роля. Това е кралят от приказката "Новите дрехи на краля". И тук, разбира се, има една уловка. На пръв поглед кралят е статист, но забалежи - той плаче. А един от начините да бъде спасен принца е именно една истинска сълза. А дали плачат останалите опечалени...
Да ти кажа и няколко думи за двата начина на съживяването на принца. Чрез целувка и чрез разбиване на огледалото. Тук е докоснат един символ. Вероятно ще се досетиш сам защо съществуват тези два начина. И по кой ли ще се извърши спасението? Е, нека оставим отговора на този въпрос за третата част. И нека не забравяме, че всичко е една илюзия. И то една объркана илюзия!
Поздрави!
Вал
цитирай
10. pvdaskalov - Моля те, Вал, ще те черпя на тепето, дето е античният театър - там, над тунела...
10.03.2015 18:51
... май има сладкарница, само не чупи огледалото. Нека има много целувки! Нали любовта ще спаси Света?! Значи, тя трябва и да съживява, да връща от кома...
П и е р
цитирай
11. valben - Да, Пиер,
10.03.2015 19:45
pvdaskalov написа:
... май има сладкарница, само не чупи огледалото. Нека има много целувки! Нали любовта ще спаси Света?! Значи, тя трябва и да съживява, да връща от кома...
П и е р


точно на описаното място наистина има сладкарница. Ама и други заведения има. Да ти кажа истината - изкушаваш ме, но какво да направя като и аз не знам какво ще се случи?! Хайде да оставим да си го нацелуват принца и да почакаме до събота. И каквото има да става ще става.
Вал
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3507832
Постинги: 729
Коментари: 12306
Гласове: 106350
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031