Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2015 07:35 - За съжаление
Автор: valben Категория: Поезия   
Прочетен: 7182 Коментари: 18 Гласове:
27

Последна промяна: 02.05.2015 14:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ЗА СЪЖАЛЕНИЕ
Ако има искра значи има и огън.
И дали всичко е скрито там, в пепелта?
Да разровим тогава, може и да открием
някъде там и вярата, и любовта.

Кой знае, може да лумне внезапно
огън безумен, изпепеляващ сърца.
Има ли път, по който обратно
да се завърне онази тъй далечна мечта?

А искрата догаря неоткрита, нечута.
Може би тя там е, там в пепелта?
Може би точно в тази минута
тя също си спомня за любовта?

Но всичко е думи, единствено думи.
Думи изречени, думи мълчани.
Думи понякога не толкова умни.
Думи дочути, но неразбрани.
Думи и тъжни, и никак разумни.
Думите все са си думи!



Тагове:   спомени,   огън,   думи,   пепел,   съжаление,


Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. injir - Думи, ала носят послания. . . При...
02.05.2015 07:56
Думи, ала носят послания... Привет!
цитирай
2. donchevav - За съжаление много говорим, да…и ...
02.05.2015 07:56
За съжаление много говорим, да…и много мислим. И много се страхуваме, и притесняваме, и съжаляваме….от всичко по много. А ни трябва нещо толкова малко - онова сребърно ръженче на спомена – да разрови пепелта –да лумне огънят отново…
Хубави стихове, Вал, стоплящи! А думите – прав си – те само хвърлят нови пластове пепел…Да разровим думите! Поздрави!

цитирай
3. bliz - Ах, думите...
02.05.2015 08:07
Думите - електролитът , в който прехвърчат енергии...

Думите - в тях е скрита искрата, с тях може да стигнеш далече, толкова далече , че да ти дадат РЕАЛНО щастие. Понякога имаш само думите...

Поздрави !
цитирай
4. valben - Привет!
02.05.2015 10:33
injir написа:
Думи, ала носят послания... Привет!


Да, послания! И то какви послания! Но дали ще бъдат чути?
цитирай
5. valben - Ех, bliz!
02.05.2015 14:37
bliz написа:
Думите - електролитът , в който прехвърчат енергии...

Думите - в тях е скрита искрата, с тях може да стигнеш далече, толкова далече , че да ти дадат РЕАЛНО щастие. Понякога имаш само думите...

Поздрави !


За какъв електролит ми споменаваш? Откакто ме изпрати в ъгъла, аз с повишено внимание чета твоите анализи. Ами да ти кажа, не мога да съм съгласен с много от твоите заключения. Искра не може да бъде скрита в думи. Тя никога и по никакъв начин може да бъде скрита. Тя винаги означава нещо. Ако има вяра от една мъничка искра може наистина да лумне пожар. А думите никога не могат да ти донесат РЕАЛНО щастие. Нужно е докосване, нужна е мисъл, нужно е един ритъм на две сърца. Всичко останало е една илюзия. Но ти продължавай да анализираш Вал. Може пък и да успееш.
С повишено уважение: Вал!
цитирай
6. valben - Привет, Вени!
02.05.2015 14:47
donchevav написа:
За съжаление много говорим, да…и много мислим. И много се страхуваме, и притесняваме, и съжаляваме….от всичко по много. А ни трябва нещо толкова малко - онова сребърно ръженче на спомена – да разрови пепелта –да лумне огънят отново…
Хубави стихове, Вал, стоплящи! А думите – прав си – те само хвърлят нови пластове пепел…Да разровим думите! Поздрави!



Не се упреквай, че говориш много. Ти не говориш много. Ти говориш по особено странен начин. И това не е лошо. Ти ми предложи нещо интерсно. Да поразровим думите. Ами да опитаме. Но... ето го това НО. Ами новите пластове пепел!? Не е ли по-добре замълчаване, разбиране и накрая само едно докосване. И ако има нещо истинско ще стане, сигурен съм, че ще стане!
Благодаря, приятелко, благодаря!
цитирай
7. bliz - Твоето послание е ясно и недвусмисленно, красиво изразено, но...
02.05.2015 15:22
Твоята истина не е универсална, нали не искаш в коментарите си да сме един хармоничен хор на няколко гласа?

Не позволяваш ли да пречупим фантазиите си през твоята истина и да стане пъстроцветно тук?

"...продължавай да анализираш Вал." - а аз си мислех, че ни провокираш, да разсъждаваме и открием други възможни нечии истини - индивидуални както живота на всеки от нас.

Думите не дават пълно щастие, но когато думите разтуптяват сърцето, лицето сияе - това също е реално щастие.

С най-добри чувства!
цитирай
8. valben - Разбира се, bliz !
02.05.2015 19:19
bliz написа:
Твоята истина не е универсална, нали не искаш в коментарите си да сме един хармоничен хор на няколко гласа?

Не позволяваш ли да пречупим фантазиите си през твоята истина и да стане пъстроцветно тук?

"...продължавай да анализираш Вал." - а аз си мислех, че ни провокираш, да разсъждаваме и открием други възможни нечии истини - индивидуални както живота на всеки от нас.

Думите не дават пълно щастие, но когато думите разтуптяват сърцето, лицето сияе - това също е реално щастие.

С най-добри чувства!


Всеки при мен може да изразява каквото си иска свое лично мнение. Но не желая и да провокирам. Написаното от мен в никакъв случай не цели някаква провокация. То си има цел и се надявам, че ще бъде разбрана.
Поздрави от Вал!
цитирай
9. pvdaskalov - Ти, Вальо, мразиш думата "съвършенство"...
02.05.2015 19:51
... но искаш или не искаш, умишлено или интуитивно, ти все по-плътно се приближаваш до това определение на творбите ти. Много ми се иска да се ядосаш на моя коментар.
Поздрави!
П и е р
цитирай
10. valben - Ама аз наистина се ядосах, Пиер!!
02.05.2015 20:58
pvdaskalov написа:
... но искаш или не искаш, умишлено или интуитивно, ти все по-плътно се приближаваш до това определение на творбите ти. Много ми се иска да се ядосаш на моя коментар.
Поздрави!
П и е р


Но всяко мое ядосване много бързо ми минава. Моето мнение, че в този земен живот няма нещо, което да се нарече "съвършенство". Даже и в поезията. И тъй като аз вече знам, че разбираш от поезия - "бял стих", рима, ямб, хорей, амфибрахий, ударени гласни, ритмика и т.н. - ще те помоля да завършиш едно изречение. Представи си, че правиш анализ и казваш: "...Написаното от Вал е само един плах опит за написване на ............" Ами завърши изречението. Сигурен съм, че можеш да го направиш.
Поззрави!
Вал.
цитирай
11. ivoki - В самотата и угасналият огън няма ...
02.05.2015 22:45
В самотата и угасналият огън няма живот......
цитирай
12. valben - Така е, приятелю!
03.05.2015 06:51
ivoki написа:
В самотата и угасналият огън няма живот......


Не случайно написаното носи това заглавие. За съжаление е точно така!
цитирай
13. pvdaskalov - * ! * ! *
03.05.2015 09:02
valben написа:
Но всяко мое ядосване много бързо ми минава. Моето мнение, че в този земен живот няма нещо, което да се нарече "съвършенство". Даже и в поезията. И тъй като аз вече знам, че разбираш от поезия - "бял стих", рима, ямб, хорей, амфибрахий, ударени гласни, ритмика и т.н. - ще те помоля да завършиш едно изречение. Представи си, че правиш анализ и казваш: "...Написаното от Вал е само един плах опит за написване на ............" Ами завърши изречението. Сигурен съм, че можеш да го направиш.
Поззрави!
Вал.

Що да не мога, Вальо? Мога. Но тъй и тъй ме връщаш в първо отделение, да беше съставил и списък от подходящи думички - да си избера някоя от тях като най-прилягаща. Преди да си напиша домашната работа, първо искам да ти кажа, че изброените термини са, да речем, от теорията на поетическото творчество. Т.е., може да се направи програма и със сигурност някой робот ще я изпълни, защото това е само инструментариум. Няма поезия без сърце и нови идеи или поглед към света под нов ракурс... Сега - към задачата. Трябва да допълня изречението, сякаш АЗ правя анализ. Но не си прав, Вальо. Анализът си направил ти, а искаш да излезе от мое име. Нима не се интересуваш от моето мнение? Задачата към мен трябваше да формулираш така: "Написаното от Вал стихотворение е един ................опит за ......" Следователно оставам без написано домашно, тъй като не споделям, че стихотворението е "плах опит". Творбата е представител на една зряла поезия и се приближава до своята съвършена реализация.
Вчера след обед изслушах и изгледах от Миланската скала целия реквием на Верди. Истинско съвършенство! Особено изпълнението на двете солистки Елина Гаранча (латвийка от Рига) и Аня Хартерос (баща грък, майка германка). Красота!
Човечеството винаги ще определя своите върхови постижения като съвършени, докато не бъдат надминати. За някои произведения на изкуството и литературата - ще има да почакаме да бъдат създадени по-съвършени... Тъй че, Вальо, категорично отхвърлям твоето мнение, „че в този земен живот няма нещо, което да се нарече "съвършенство".
Не разбирам защо си тъй песимистично настроен. Да, има много грозотия и пепеляк около нас, но съвършеното блещука като звездица и трябва да му се радваме, да го величаем и опазим в бъдното като безценно човешко достижение. „Излел е Делю Хайдутин”, която литна в Космоса, не е ли съвършенство?
Поздрави от твоя неизменен приятел П и е р.
цитирай
14. valben - Точно това очаквах, Пиер!
03.05.2015 09:40
Точно това и потърсих. Един прекрасен и смислен диалог, един от тези, които са все по-редки по тези места. Напълно споделям всички твои думи, всички твои разсъждения. Понякога Вал е такъв. Поставя уловки. Но ти не се улови и точно отговори на ключовото многоточие. Отговори с едно много точно многоточие. Поздравявам те. Добави и нещо повече. Разсъждения за съвършенството. Не мога да не се съглася с твоите примери. Обаче мога да добавя още нещо. Как може Вал да твърди, че няма съвършенство? А какво е самият ЧОВЕК ? Ами неговият стремеж? "Човечеството винаги ще определя своите върхови постижения като съвършени, докато не бъдат надминати." - това са твои думи. С тях всъщност казваш всичко. Така както Висоцки казва в едно свое стихотворение: "Най-желани са тези върхове, които не са изкачени!" Има само едно мъничко нещо, в което грешиш. Вальо никога не е бил песимист. Нищо, че понякога така изглежда.
Благодаря, Пиер, благодаря приятелю!
С искрено уважение: Вал.
цитирай
15. eliana - Значи е имало огън,щом има пепел
03.05.2015 09:57
и надежда за искра.... и не е за съжаление(?)

Имам един такъв стих:
"...светът се губи често от неказани думи"
http://eliana.blog.bg/zabavlenie/2013/05/19/za-dumite.1111961

Това е моят прочит,Вальо :)
цитирай
16. valben - Привет!
03.05.2015 12:50
eliana написа:
и надежда за искра.... и не е за съжаление(?)

Имам един такъв стих:
"...светът се губи често от неказани думи"
http://eliana.blog.bg/zabavlenie/2013/05/19/za-dumite.1111961

Това е моят прочит,Вальо :)


В твоя прочит много ми харесва усмивката! Бих поизменил малко твоя стих. Бих казал: Светът се губи често от неразбрани думи. А дали има огън без изгаряне?
Поздрави от Вал!
цитирай
17. zaw12929 - Да пепел е дума една, за толкова с...
04.05.2015 16:41
Да пепел е дума една, за толкова скъпи изгорели неща, докато ние самите станем на пепел...
Малко гневно и красиво се ровим в пепелта... всеки път, изгубвайки и любовта...
цитирай
18. valben - И въпросът е....
04.05.2015 19:40
zaw12929 написа:
Да пепел е дума една, за толкова скъпи изгорели неща, докато ние самите станем на пепел...
Малко гневно и красиво се ровим в пепелта... всеки път, изгубвайки и любовта...


Въпросът е да продължим ли да се ровим гневно или да престанем...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3521910
Постинги: 729
Коментари: 12307
Гласове: 106438
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930