Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2012 09:06 - По правилата на здравословното хранене
Автор: valben Категория: Поезия   
Прочетен: 3766 Коментари: 20 Гласове:
36

Последна промяна: 10.01.2012 09:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПО ПРАВИЛАТА НА ЗДРАВОСЛОВНОТО ХРАНЕНЕ

 

Сервитьорът стои пред мен спокоен и усмихнат. А това още повече ме нервира.

         - Как не ви е срам – казвам му аз. Вашето обслужване е истинско изтезания за клиента!

         - Защо? – гледа ме с кротки очи сервитьорът. Та аз ви сервирах по всички правила на медицината!

         - Вие подигравате ли се с мен? – продължавам да се горещя аз. – През цялото време пълзяхте като охлюв. А пържолата ми донесохте близо половин час, след като си бях изял вече супата!

         - Видяхте ли! – прозвуча отново благият глас на сервитьора. – Не съм виновен аз, а просто вие се храните много бързо, против правилата за здравословно хранене. Нима не знаете, че храната трябва да се поглъща бавно и равномерно и да се сдъвква хубаво, за да не затруднява храносмилателната дейност на организма! Ако бяхте постъпили така, нямаше да чакате толкова дълго пържолата си.

         - Добре – съгласявам се аз, - да допуснем, че съм изсърбал супата си много бързо! Но може ли да ми обясните защо донесохте пържолата ми съвсем студена?

         - Разбира се! – грейват очите на сервитьора. – Ако забелязахте, не само пържолата, но и хлябът, който ви донесох беше студен. Защото според правилата за здравословно хранене няма нещо по-вредно за стомаха от горещата храна. Горещата храна е причинител на деветдесет процента от стомашните язви и гастрити, а често това става причина за още по-сериозни усложнения...

         - В замяна на това пък – прекъсвам го аз – бирата ми беше съвсем топла. Като чай.

         - Та това е съвсем естествено! – кима с глава сервитьорът. – Студените напитки са най-големият враг на здравето. Те причиняват фарингити, ларингити, тежки простудни заболявания и въобще при здравословното хранене не се препоръчва употребата на каквито и да са студени напитки. Нима мислите, че мога да допусна, някой от моите клиенти да загуби гласа си заради мен? Не, няма никога да оставя да тежи на съвестта ми дори една студена бира, сервирана от мен!

         - Значи така! – едва се сдържам аз. Както виждам, вие държите стриктно на правилата при здравословното хранене. Само не мога да разбера здравословното ли хранене ви накара да надпишете сметката ми с близо два лева? А? – и я размахвам победоносно пред очите му.

         - Само не се нервирайте! – се опитва загрижено да ме успокои сервитьорът. – Спокойствието е най-важното условие за нашето здраве! Ей сега ще ви донеса чаша студена вода да се успокоите! Какво говоря аз... Никаква студена вода, защото и тя е вредна, особено когато човек се е разгорещил като вас! По-добре да ви донеса чаша топла вода от бойлера...

И сервитьорът забързано се отдалечава от масата ми. Аз напускам заведението с объркани чувства на човек, който целия си досегашен живот е прекарал в разрез с правилата на здравословното хранене.



Тагове:   здраве,   хранене,


Гласувай:
36



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jabalka - Добро утро!
10.01.2012 09:26
Колко объркащо... сякаш си е изпил топлата вода и тя го е попарила съвсем.
Здравословно е!
Поздрави от мен и успешен - Жив ден!
цитирай
2. hristo27 - Това ми прилича на един лаф от соц...
10.01.2012 09:32
Това ми прилича на един лаф от соцминалото - "Ял, не ял, дай 5 лв. Да си ял!" :))))
цитирай
3. valben - Привет, jabalka!
10.01.2012 09:41
jabalka написа:
Колко объркащо... сякаш си е изпил топлата вода и тя го е попарила съвсем.
Здравословно е!
Поздрави от мен и успешен - Жив ден!


Какво объркващо има? :) Трябва да се храним по правилата за здравословно хранене! :)))
цитирай
4. valben - Така понякога беше Ице! :)
10.01.2012 09:44
hristo27 написа:
Това ми прилича на един лаф от соцминалото - "Ял, не ял, дай 5 лв. Да си ял!" :))))


А пък този се е наял даже здравословно. :) Пожелавам ти усмихнат ден! :)
цитирай
5. razkazvachka - хихи - хвана ме докато разсъждавам как да сготвя обяд за по-малко от 30 минути
10.01.2012 11:08
здравословно, викаш... най-добре, може би, ще е да се прескочи обядът... а, и да не забравя да поискам една двайсетачка...
цитирай
6. valben - Как така да прескочиш?
10.01.2012 11:18
razkazvachka написа:
здравословно, викаш... най-добре, може би, ще е да се прескочи обядът... а, и да не забравя да поискам една двайсетачка...


В никакъв случай. Не е здравословно. Най-добре погледни дали не е останало нещо в хладилника - студено и здравословно. Пий една топла бира и всичко ще е наред. :)
цитирай
7. helloworld - valben
10.01.2012 13:01
хахахахахаххаххахаах - след четенето ме изби на един здрав и супер здравословен смях хахахаххахаха
цитирай
8. valben - Ами, че това е чудесно!
10.01.2012 13:09
helloworld написа:
хахахахахаххаххахаах - след четенето ме изби на един здрав и супер здравословен смях хахахаххахаха


Освен здравословно хранене много важно нещо за човешкото същество е и здравословния смях. Поздравявам те.
цитирай
9. sparotok - :)
10.01.2012 15:13
Значи още има загрижени и добри хора, май най-вече в сервитьорския бранш:)

Поздрави!
цитирай
10. valben - Има, разбира се, че има загрижени хора! :)
10.01.2012 15:51
sparotok написа:
Значи още има загрижени и добри хора, май най-вече в сервитьорския бранш:)

Поздрави!


И сервитьори и лекари и министри. Та има и цяла реформа в здравеопазването! :) Системата е в ход!
цитирай
11. mona - "Мене ще ме...
10.01.2012 18:49
"Мене ще ме цака с топла бира!..."
Наздраве с по една студена бира за здравословното хранене и за здравето на обслужващия персонал! :)))
цитирай
12. valben - Наздраве!
10.01.2012 19:08
mona написа:
"Мене ще ме цака с топла бира!..."
Наздраве с по една студена бира за здравословното хранене и за здравето на обслужващия персонал! :)))


Да живее обслужващият персонал! :)
цитирай
13. анонимен - хубаво ме разсмя...:)))
10.01.2012 21:11
да живее здравословното хранене!
да живеят сервитьорите!-
хах-хубавичко се посмях поне!
цитирай
14. valben - Добре е, че съм успял да те разсмея.
11.01.2012 08:59
hloris написа:
да живее здравословното хранене!
да живеят сервитьорите!-
хах-хубавичко се посмях поне!


Смехът е нещо много здравословно.
цитирай
15. vostroto - :)))Вал
11.01.2012 09:19
Хубаво е , разсмя ме:)
Поздрави!:)
цитирай
16. valben - Поздрави, приятелю!
11.01.2012 10:22
vostroto написа:
Хубаво е , разсмя ме:)
Поздрави!:)


Радвам се, че те разсмях! :)
цитирай
17. makont - Виждаш ли,
12.01.2012 10:51
никога не е късно да ни отворят очите. Добър начин за замазване на положението, с научна обосновка. Е, остава ни да пием и студено кафе за стегнат бюст. Усмивки!
цитирай
18. valben - Привет, makont!
12.01.2012 11:24
makont написа:
никога не е късно да ни отворят очите. Добър начин за замазване на положението, с научна обосновка. Е, остава ни да пием и студено кафе за стегнат бюст. Усмивки!


Хубаво е човек да е с отворени очи! :) Въпросът за студеното кафе е доста сложен и повече се отнася за здравословното пиене. :) Предлагам да го оставим за някой следващ разказ. Поздравявам те!
цитирай
19. monaliza121 - Хаха, и после се чудим защо сме бо...
12.01.2012 12:12
Хаха, и после се чудим защо сме болни, нали?:))) Че и от здравеопазването се жалваме:))))
Привет!:))
цитирай
20. valben - Все сме болни и недоволни! :)
12.01.2012 12:36
monaliza121 написа:
Хаха, и после се чудим защо сме болни, нали?:))) Че и от здравеопазването се жалваме:))))
Привет!:))


Ама не пропущаме тлъстата гореща пържола и студената бира! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valben
Категория: Поезия
Прочетен: 3506391
Постинги: 729
Коментари: 12306
Гласове: 106350
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031